Ahir es va debatre la moció sobre Educació per a la Ciutadania presentada pel Grup EU-Bloc a l'Ajuntament de Paiporta.
Va ser rebutjada, como no, pels vots en contra del PP. Vàrem comptar amb el suport del grup socialista (al qual agraïm el recolzament).
Deixe ací la defensa que vaig fer de la moció:
.
M’agradaria començar explicant en què consisteix l’assignatura d’Educació per a la ciutadania i els Drets Humans que s’impartirà en 2on d’ESO.
Aquesta assignatura té la seua base en una directiva europea de l’any 2002. La UNESCO (organització de les Nacions Unides per a la Educació) vé promoguent activament la idea d’educació per a la ciutadania a escala global a través del seu Deceni de les Nacions Unides per a l’Educació.
Amb els diferents objectius i continguts de l’assignatura, l’alumnat aprendrà a exposar les seues opinions i juís amb arguments raonats i amb capacitat per a acceptar les opinions dels altres. L’ús sistemàtic del debat contribuirà a enriquir el llenguatge de l’alumnat, ampliant el seu vocabulari i l’ús de termes i conceptes propis de l’anàlisi del social. Aprendran també a escoltar i argumentar.
Els continguts de la matèria no són altres que:
- aproximació respectuosa a la diversitat personal i cultural
- valors com la tolerància i la solidaritat,
- la participació (com la participació en el Consell escolar, que precisament a Paiporta és inexistent per part dels alumnes)
- drets i deures dels ciutadans, amb el coneixement dels diferents textos nacionals e internacionals, (com la Declaració Universal de Drets Humans, la Constitució, L’Estatut d’Autonomia,...). *
- educació viaria
- els drets de les dones
* Vàrem aprovar fa uns mesos una moció per donar a conèixer la Declaració Universal de Drets Humans, una iniciativa promoguda des de la Generalitat Valenciana. Resulta incoherent que una assignatura anomenada en segon d’ESO “Educació per a la ciutadania i els Drets Humans” vulga ser censurada per part de l’administració autonòmica valenciana.
Fa uns dies, la Conselleria d’Educació ha publicat l’ordre (més bé s’hauria d’anomenar ocurrència), que diu com han de donar els professors l’assignatura.
Aquesta assignatura té la seua base en una directiva europea de l’any 2002. La UNESCO (organització de les Nacions Unides per a la Educació) vé promoguent activament la idea d’educació per a la ciutadania a escala global a través del seu Deceni de les Nacions Unides per a l’Educació.
Amb els diferents objectius i continguts de l’assignatura, l’alumnat aprendrà a exposar les seues opinions i juís amb arguments raonats i amb capacitat per a acceptar les opinions dels altres. L’ús sistemàtic del debat contribuirà a enriquir el llenguatge de l’alumnat, ampliant el seu vocabulari i l’ús de termes i conceptes propis de l’anàlisi del social. Aprendran també a escoltar i argumentar.
Els continguts de la matèria no són altres que:
- aproximació respectuosa a la diversitat personal i cultural
- valors com la tolerància i la solidaritat,
- la participació (com la participació en el Consell escolar, que precisament a Paiporta és inexistent per part dels alumnes)
- drets i deures dels ciutadans, amb el coneixement dels diferents textos nacionals e internacionals, (com la Declaració Universal de Drets Humans, la Constitució, L’Estatut d’Autonomia,...). *
- educació viaria
- els drets de les dones
* Vàrem aprovar fa uns mesos una moció per donar a conèixer la Declaració Universal de Drets Humans, una iniciativa promoguda des de la Generalitat Valenciana. Resulta incoherent que una assignatura anomenada en segon d’ESO “Educació per a la ciutadania i els Drets Humans” vulga ser censurada per part de l’administració autonòmica valenciana.
Fa uns dies, la Conselleria d’Educació ha publicat l’ordre (més bé s’hauria d’anomenar ocurrència), que diu com han de donar els professors l’assignatura.
Hi hauran dues opcions:
-En la primera opció el professor desenvoluparà els continguts del currículo de la matèria.
-En l’opció B els alumnes faran un treball trimestral dels continguts triats per les seues famílies. Llevant d’aquesta manera la llibertat de càtedra dels professors i creant un greu precedent que podria ser aplicable en un futur a altres matèries com filosofia, història, ciències naturals i qui sap.... fins i tot podria llevar-se dels temaris la geometria euclidiana.
Aquestes dues opcions s’impartiran en aules diferenciades, segregant a l’alumnat per motius de caràcter ideològic i creant greus diferències a l’hora d’evaluar entre els alumnes d’una i d’altra opció.
Amb aquesta segona opció es donarà cobertura a les famílies que vulguen objectar a la matèria.
Però la ocurrència del conseller d’educació no acaba ací. El més greu, si cap, és que ha dictaminat que l’assignatura s’ha de donar en anglès.
.........text en anglès.................
The purpose of education will be the total development of the human personality and the strengthening of the respect to the human rights and the fundamental liberties; it will favor the understanding, the tolerance and the friendship between all the nations and all the ethnic or religious groups, and will promote the development of the United Nations activities for the maintenance of peace.
----- text en anglès
Artículo 26.2 de la Declaración Universal de los Derechos Humanos
2. La educación tendrá por objeto el pleno desarrollo de la personalidad humana y el fortalecimiento del respeto a los derechos humanos y a las libertades fundamentales; favorecerá la comprensión, la tolerancia y la amistad entre todas las naciones y todos los grupos étnicos o religiosos, y promoverá el desarrollo de las actividades de las Naciones Unidas para el mantenimiento de la paz.
2. La educación tendrá por objeto el pleno desarrollo de la personalidad humana y el fortalecimiento del respeto a los derechos humanos y a las libertades fundamentales; favorecerá la comprensión, la tolerancia y la amistad entre todas las naciones y todos los grupos étnicos o religiosos, y promoverá el desarrollo de las actividades de las Naciones Unidas para el mantenimiento de la paz.
No se si algú s’ha assabentat d'el que he llegit. Donçs així és com es quedaran els alumnes.
Per què açò és el que pretén el conseller, que els alumnes no s’assabenten de res.
Per què açò és el que pretén el conseller, que els alumnes no s’assabenten de res.
Tots sabem el baix nivell que hi ha d’anglès als nostres centres. El regidor d’educació com a professor de l’institut la Sènia podrà confirmar-ho.
És d’una gran irresponsabilitat per part de la conselleria imposar l’anglès com a llengua vehicular en una matèria quan 3 de cada 4 alumnes suspé l’anglès.
No n’hi ha personal docent per fer front a aquesta ocurrència. Dels 600 professors interins de filosofia i geografia i història de la comunitat només 20 tenen el nivell adequat per impartir ciutadania en anglès. I es necessiten docents per a 465 centres! Van a obligar al professorat a impartir la matèria en una llengua que no és la que utilitza habitualment? Que no és la llengua que li va permetre accedir a la plaça que té ocupada?
Tot això no va a comportar més que problemes legals.
I del tema dels diners millor no parlar. Per fer front a aquesta bogeria, s’hauran de destinar 3.000.000 €, uns diners que en educació són molt més necessaris per a altres coses com molt bé sabem els paiportins i paiportines (millora d’instal·lacions, educadors especials, psicòlegs, ordinadors,....)
Els professors, els directors i la gran majoria de la comunitat educativa s’ha manifestat en contra d’aquesta ordre.
També els professors del nostre institut (La Sènia) estan arreplegant firmes per oposar-se a aquesta ordre i crec que porten més de tres fulls.
Pel bé dels alumnes valencians, pel bé dels alumnes del nostre poble, demane el vot favorable a aquesta moció.
Isabel, perfecta exposición de la moción de la Educación para la Ciudadanía. del PP me esperaba que votara en contra. Pero me ha sorprendido que el PSPV. haya apoyado tu moción, si señor, Me congratula que algo se está moviendo en la izquierda de paiporta, TU ISABEL COMO REFERENTE DE ESA IZQUIERDA NO EXCLUYENTE, NO DOGMATICA, CON PERFIL VALENCIANISTA, ESPERO QUE ESTE SEA UN PRIMER PASO DE COLABORACION Y SENTIDO COMUN ENTRE EL PSOE Y LA IZQUIERDA ECOSOCIALISTA, VALENCIANISTA, INTEGRADORA, PLURAL, tengo que decir, que tienes un gran trabajo por hacer, si te dejan tus ex.compañeros, y creo que tienes valia y espiritu de conseguir ese cambio en este ayuntamiento en el 2011, me alegro que vayan saliendo ese frente comun al PP, TU ISABEL Como concejal de Compromis, bloc, y el PSPV.PSOE de paiporta. como en las pasadas municipales,(TE VOTE GRACIAS AL ACUERDO COMPROMIS, NO POR EUPV) espero VOTARTE OTRA VEZ EN EL 2011, EN UNA LISTA DE IZQUIERDAS, VALENCIANISTA, INTEGRADORA, ECOLOGISTA Y COMPROMETIDA. Creo que hay tiempo para forjar eso, en EL BLOC. O DENTRO DE EL PSPV.PSOE (Aunque tengo que decir que mucho tiene que cambiar el psoe, aunque este apoyo es un comienzo de ese cambio).
Saludos Animo y a por el 2011.
Respeto, tolerancia, participación, solidaridad...
¡Maldita sea! ¿Es tan difícil de entender?
Parece mentira que los primeros beneficiados por ese respeto que son los de arraigadas concepciones religiosas voten en contra sólo por sentirse agredidos por los que piden ese mismo respeto para ellos.
No sabes lo que siento estar tan lejos. Asistiría a la presentación de tu moción sólo por aplaudirte a rabiar cuando la defendieras.
No cabe más que desearte suerte y animarte.
Besos.
Yo estaba en la sala de plenos, admiro la entereza con la que defendiste la moción, no tuvo que ser fácil después de sucia jugada de tu "compañero" de grupo.
Al salir la señora que esta de pie en el post sobre la ciudadanía comento...
'la xiqueta ho fa molt bé, el germà de gumer és un moronxo'
de guan mariposita chu flay de flogüer en flogüer, cuando de repente zas, ostia contra des flogüers: ¡is zru, is zru a y forguet open de alitas!!
Hasta aqui mi inglés.
Qué es lo que quieren que nuestra juventud no se enteren de lo que es tolerancia, respeto, solidaridad...o que se enteren a medias.
Y digo yo, por qué no dan la oportunidad de aprobar cualquier asignatura con un trabajo alternativo. Más lejos llego, ¿por qué no dan valenciano o matemáticas en inglés?. Bueno no, mejor no doy ideas que son capaces de hacerme caso.
Reivindico los plenos de Paiporta en Inglés!!!.
Isabel y Ibor, no tendrían problema, pero... estoy pensando en algún que otro zafio que tendrá que apuntarse a un curso acelerado de inglés éste verano.
Lamentable espectáculo el que dió el jueves el concejal que como no tiene capacidad politica se dedica a ejercer la caza de brujas.
en dos palabras: pa tético
Un abrazo